16 februari 2009

Prenumerera enkelt på feeds med Feed Sidebar

Jag har aldrig riktigt tyckt att feed-prenumerationer har varit något. Till en början hade jag bara feedsen som bokmärken och gick in och läste dem när det kom något nytt. Men detta var helt ofunktionellt och därför övergick jag snart till att ha sidorna som simpla bokmärken igen.

Jag började leta efter något om skulle göra hela feed-användningen till något praktiskt och av en ren slump så hittade jag Feed Sidebar, ett tillägg till Firefox. Feed Sidebar letar igenom dina bokmärkesmappar efter prenumerationer, uppdaterar dem, och samlar alla nya inlägg i en sidebar som visas/döljs vid klick på en ikon bredvid "Visa dina bokmärken"-knappen. Tillägget är nu högt upp på min lista över viktigaste Firefox-tilläggen och används varje dag.

Hämtas här


Feed Sidebar i Firefox















Gott om inställningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar